Творчий простір позашкілля для дітей з особливими освітніми потребами

 

Для позашкілля інклюзивна освіта – педагогічна інновація, що знаходиться на стадії впровадження, а тому зустрічає немало труднощів.  Саме питанням становлення та подальшого розвитку інклюзивної освіти у позашкіллі було присвячене засідання міського методичного об’єднання методистів закладів позашкільної освіти міста Бровари, що відбулося  у Палаці творчості дітей та юнацтва 28 лютого 2019 року.

Учасниками засідання були методисти, завідуючі відділами. керівники гуртків, психологи закладів позашкільної освіти міста. Всього у заході взяло понад 20 осіб.

Питання «Передумови для забезпечення успішного інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти» розкрила директор ПТДЮ. Валентина Зіновіївна доповіла, що Палац творчості вже має  певний позитивний досвід впровадження основ інклюзивної освіти у гуртках різного напряму роботи, оскільки є нове навчальне приміщення, де створено всі необхідні умови для впровадження інклюзивної освіти: зручний пандус, навчальні кабінети для занять та відпочинку, спеціальні туалетні кімнати, ліфт. «А головне – у нашому закладі позашкільної освіти  є професійні і, разом з тим, доброзичливі педагоги, які з розумінням і повагою ставляться до дітей», додала вона. Директор наголосила, що кожен освітній заклад за своєю філософією повинен бути інклюзивним. Це означає – готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу.

Про досвід роботи з вихованцями з особливими освітніми потребами в Україні та за кордоном доповіла методист закладу Ірина Каштанюк. Під час виступу було висвітлено походження та значення понять «дитина з особливими освітніми потребами» та «інклюзивна освіта» за кордоном та в Україні. Зроблено огляд законодавчої бази в Україні та розуміння цих понять за кордоном.

Методист Наталія Стукаленко презентувала учасникам зібрання соціально-творчий проект «Різні можливості – рівні права», що був розроблений творчою групою педагогів  ПТДЮ на початку 2018-2019 н.р. Педагог звернула увагу, що основною метою проекту  є  реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної позашкільної освіти, їх соціалізація та інтеграція у суспільство; формування конкурентоспроможної та життєтворчої особистості – повноправного громадянина нашої держави.

Практичний психолог Оксана Луценко у своєму виступі розкрила суть, шляхи, методи створення психолого-педагогічного простору у закладі. У ході виступу учасники засідання мали можливість переглянути відеоролик, де було продемонстровано, як правильно вирішувати проблеми з налагодження взаємодії педагогічних працівників, дитячого колективу та дітей з особливими освітніми потребами.

Родзинкою методичного об’єднання стала вистава гуртка «Театр казок», яким керує педагог ПТДЮ Валентина Сахно, за участю дітей з особливими освітніми потребами. Діти вперше показали на сцені Палацу творчості казку «Пан Коцький». Казкові персонажі  були щирі та симпатичні, сповнені дитячої безпосередності. Cеред них були і діти на інвалідних візках, з аутизмом та іншими вадами здоров’я. Але всі разом юні актори створили неповторну творчу атмосферу всім глядачам.

Учасники міського методичного об’єднання підвели підсумки та отримали методичні рекомендації щодо пріоритетного значення та впровадження інклюзивного навчання у закладах позашкільної освіти.

 

 

Тетяна Пасічна,

методист науково – методичного центру

управління освіти і науки

Броварської міської ради

Pin It

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *